sobota 29. září 2018

Céline is dead, isn´t it?

Nikdy jsem nebyla pravověrný Philo-fanatik, ale vždycky jsem práci Phoebe Philo pro Céline obdivovala. Zapadá do mé představy o minimalistickém, nápaditém šatníku pro dospělou ženu, která dovede ocenit kvalitu a design a požaduje oděv, který bude vyhovovat jejím potřebám.

Samozřejmě mi taky bylo jasný, že představa Hediho Slimana, muže, který dal světu útlý pánský oblek tak úžasný, že kvůli němu Karl Lagerfeld zhubnul, o Céline ženě bude nejspíš diametrálně odlišná od všeho, na co kdy Philo vložila ruce.

Když jsem si včera projížděla fotky z kolekce, v duchu mi běželo Prima, skvělý návod na to, jak zničit značku během méně než 40 minut. Hedi ve formě. Hedi na vrcholu. Hedi, Hedi, Hedi. Ale nikde Céline (pardon, Celine...). Vyzáblí modelové a modelky narvaný do flitrovaných minišatiček, skinny kalhotových kostýmů, kožených overalů. Heroin chic ještě naléhavější než v dobách Kate Moss. Kdo sakra tohle bude chtít nosit???
Najdi deset rozdílů

Pak jsem si přečetla pár recenzí a díky nim mi došly souvislosti. Za prvé má Slimane poměrně volné ruce. Není nijak spoutaný tradicí značky. Nemusí se zaobírat rozkódováním kódů módního domu jako třeba u Diora a snažit se je napasovat na svou uměleckou vizi. Může si dělat, co chce. A to on vždycky dělá.

A za druhé. Tato kolekce nebyla cílená na Philo zákaznice. Naopak jim bylo dosti důrazně a otevřeně naznačeno, že jsou to staré herky a můžou se jít bodnout. Ehm, tedy jít se vyplakat k Lemaire, The Row a podobným.

Mládí je to, oč tu běží. Respektive Generace Z. Pro mě naprosto neznámý pojem. Ještě jsem byla schopná zaznamenat mileniály, ale ti prý už jsou taky pasé (kdy se to stalo?). Novou tažnou silou ekonomiky jsou mladí lidé narození v polovině 90. let. Ti dnes tvoří 25% trhu. V Asii ještě víc. Konglomerát Kering už na ně pár let šikovně reaguje prostřednictvím Saint Laurent, a tak si konkurenční LVHM patrně řekli, že je na čase si z tohoto obrovského koláče peněz taky něco ukrojit.

A kdo jiný by jim měl pomoct než Hedi Slimane, který stál za revoluční přeměnou YSL v super výnosný byznys, dnes známý jako Saint Laurent.

Ve světle těchto informací dává včerejší přehlídka smysl. Po finanční stránce určitě. Mě to smysl nedává ani omylem, protože mi módní průmysl poněkud netaktně naznačuje, že už se mnou vlastně nepočítá a ve svých 34 letech bych si asi měla jít zažádat o důchod.

A já si přitom pořád myslím, že mám nejlepší léta ještě před sebou. Co mi teda zbývá? Asi se fakt jít vybrečet k sestrám Olsenovým.

 source: vogue.com, vogue.co.uk
SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

© world of simplicity. All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig