pondělí 14. května 2018

Online vs reality

Přemýšlela jsem už dlouho nad příspěvkem na téma Jak ovlivňuje vzhled obchodu moji chuť v něm nakupovat, ale nakonec jsem se rozhodla vzít to trochu víc od podlahy a zkusit se zamyslet na výhodami online a reálných nákupů.

Nakupujete radši přes internet nebo dáváte přednost kamenným obchodům?

Jak co a jak kdy, chtělo by se mi říct. Budu se ale držet zaměření tohoto blogu a soustředit se především na nákupy oblečení.

U mě jasně vítězí nakupování v kamenném obchodě. Hodně dám na vizuální vzhled daného místa, protože to pro mě dotváří celý proces nakupování. Výběr oblečení si užívám a k tomu samozřejmě přispívá i prostředí, ve kterém je nabízeno. Čisté, střízlivé, nerušivé, bez hlasité hudby, zajímavě strukturované. Když se navíc majitelům podaří propojit vzhled obchodu s DNA jejich značky, vtisknout mu jedinečný charakter, dojem z celého nakupování se posouvá na zcela jinou úroveň. Ráda nakupuju v obchodech, kde se cítím vítaná. A kde zároveň respektují moji intimní zónu a nepřekračují její hranice. Na takových místech bych pak mohla strávit hodiny.

I tak ale hodně nákupů realizuju online. Aby taky ne. Pozitiva jsou jasná. Zkusila jsem si proto sama pro sebe shrnout, jakou přidanou hodnotu oba typy nakupování přináší.

Online
Dostupnost. Důvod č.1. Spousta obchodů, které mám ráda, nemá pobočky v ČR. S tím nic nenadělám. Většinou pak tyto obchody zahrnuju do svých cestovatelských plánů, ale cestovat jen kvůli nákupům je pitomost.

Větší výběr zboží. Do nekonečného online prostoru se vejde více zboží než do toho reálného, vymezeného čtyřmi stěnami.

S větším výběrem také souvisí lepší selekce značek.

Pohodlí. Nakupovat online můžete kdykoliv a kdekoliv (což je zároveň tak trochu dvousečná zbraň...). V jakoukoli denní i noční dobu.

Častější akce typu slevy, výprodeje, dopravné zdarma.

Kamenné obchody
Realita. V kamenném obchodě si můžete zboží vyzkoušet, osahat materiál, obrátit ho vzhůru nohama, podívat se, jak je ušité. Vlastní zkušenosti se při nákupech nic nevyrovná. Kolikrát už se mi stalo, že jsem si na netu vyhlídla nějaký kousek a v reálu pak zjistila, že absolutně neodpovídá. Nebo odpovídá, ale je šitý na někoho jiného než na mě.

Velikost. Každá značka má své vlastní číslování a šije podle určitých střihů. A jinak než zkoušením to nezjistíte.

Vrácení zboží. Je daleko jednodušší, vrátit daný kus, pokud jste ho zakoupili v kamenném ochodě. Třeba košilové šaty z COS, které jsem objednávala online a byly mi velké, se někde na zpáteční cestě ztratily a už je nikdo nikdy neviděl. Vyhozených 89 EUR.

Interakce s personálem a ostatními zákazníky. Věřte mi, v některých obchodech stojí za to, popovídat si s personálem. Zeptat se jich na názor. Nebo si jen tiše užívat společnost lidí, kteří vyznávají tu samou estetiku jako vy.

Zážitek z výběru. Je mi jasné, že pro spoustu lidí je nakupování v kamenném obchodě utrpení. Že radši tu správnou věc vyberou přes internet z pohodlí domova. Věci, které považuji za spotřební, takto řeším taky. Ale výběr oblečení je proces, který si ráda užiju s celou parádou.

Vizuální dojem z obchodu. Už jsem to zmiňovala. Design zboží a samotného obchodu jdou podle mě ruku v ruce. Preferuju značky, které důležitost retail designu nepodceňují, ale naopak se snaží vytvořit místo s jedinečnou atmosférou, kam se budou zákazníci rádi vracet.

Pár mých oblíbených online míst
Co se týče online nakupování, mám pár svých (poměrně nepřekvapivých) favoritů. Ať už pro skutečné nákupy, nebo online kochání:

cosstores.com
arket.com
studionicholson.com
margarethowell.co.uk
lagarconne.com
evelane.com

Kamenné obchody, kde bych chtěla bydlet. Vážně. 

The Row, Los Angeles



Margaret Howell, Londýn

COS, Praha
Denisa Nová, Brno

Ingredients, Praha


source: anoteonstyle.com, czechfashionisto.com., denisanova.cz, dolcevita.jenprozeny.cz, pinterest.com
SHARE:

Žádné komentáře

Okomentovat

© world of simplicity. All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig